Niezbędnik (FAQ)

O MUZEUM

 

Dlaczego to muzeum jest „żywe”?

Żywe Muzeum Piernika to muzeum narracyjne, w którym każdy odwiedzający bierze udział w interaktywnym pokazie. Goście dosłownie przenoszą się w czasie do średniowiecznego Torunia a przy zwiedzaniu używają wszystkich zmysłów - od węchu po dotyk. Żaden eksponat nie jest zamknięty w szklanej gablocie - jest dostępny na wyciągnięcie ręki.

 

Czy w cenie biletu jest wypiek piernika?

Tak. Obowiązkowym punktem programu jest wypiek piernika, którego goście zabierają ze sobą na pamiątkę. W cenie biletu jest także zwiedzanie drugiego piętra muzeum (Piernikarni z 1905 roku).

 

Jak długo trwa pokaz?

Cała wizyta w muzeum trwa około 80 minut. Pokazy rozpoczynają się o każdej pełnej godzinie, począwszy od godz. 10.00.

 

Czy w muzeum znajduje się sklepik?

Tak, w muzeum można kupić pamiątki związane z Toruniem, formy piernikarskie, jak i ręcznie produkowane, oryginalne pierniki. Więcej informacji o naszych piernikach TUTAJ.

 

Czy pierniki wypieczone na pokazie są jadalne?

Goście muzeum pieką tradycyjne pierniki figuralne, czyli pierniki wykonane z ciasta jadalnego, które nie posiada żadnego środka spulchniającego. Dzięki temu zachowują piękne wzory, ale po wypieczeniu są niezwykle twarde. Pierniki te polecane są do zjedzenia tylko po uprzednim zamoczeniu, np. w kawie lub herbacie.

 

Czy zwiedzanie odbywa się z przewodnikiem?

Każdy pokaz prowadzony jest przez Mistrza Piernikarskiego i Wiedźmę Korzenną – animatorów-przewodników. Więcej o nich można dowiedzieć się TUTAJ.

 

Dlaczego na pokazach obowiązuje limit miejsc?

Nasze muzeum mieści się w zabytkowej kamienicy, która ma ograniczoną przestrzeń. By każdy gość miał komfortowe warunki przy warsztatowym stole, na pokazy wpuszczamy maksymalnie 60 osób (w przypadku grup szkolnych limit wynosi 75 osób).

 

REZERWACJE

 

Czy trzeba rezerwować bilety?

Muzeum cieszy się dużą popularnością, dlatego zalecana jest wcześniejsza rezerwacja miejsc. Szczególnie oblegane są maj i czerwiec (wycieczki szkolne), miesiące wakacyjne i przedświąteczne oraz wszystkie weekendy. Dla grup zorganizowanych rezerwacja jest konieczna.

 

Czy można dokonać rezerwacji mailem lub telefonicznie?

Muzeum Piernika posiada system rezerwacji biletów online i to za jego pośrednictwem można zarezerwować dogodny termin (dla grup zorganizowanych) lub kupić bilety (dla gości indywidualnych). Rezerwacje telefoniczne przyjmujemy tylko w wyjątkowych sytuacjach (np. akcja Toruń za pół ceny).

System umożliwia podejrzenie dostępnych terminów bez konieczności logowania.

 

Jak zmienić termin rezerwacji?

System rezerwacji uniemożliwia samodzielną modyfikację terminu. W tej sprawie prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy i podanie numeru zamówienia.

 

Moja rezerwacja została anulowana. Dlaczego?

Jeśli po zakupie biletów otrzymasz maila z informacją, że twoja rezerwacja została anulowana, koniecznie porównaj numery zamówienia lub rezerwacji widoczne w e-mailu z potwierdzeniem zakupu z numerami rezerwacji anulowanej – być może anulacja dotyczy zamówienia, które wcześniej porzuciłeś.

Jeśli jednak okaże się, że numery są takie same, prosimy o kontakt (najlepiej telefoniczny).

 

Opłaciłem rezerwację a nie dostałem biletu. Co robić?

W takiej sytuacji prosimy o kontakt. Zgodnie z regulaminem PayU, w przypadku problemów z autoryzacją, pieniądze mogą utknąć w systemie nawet do 9 dni. Bilet doślemy niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia przelewu.

 

Czy mogę dostać fakturę?

Tak, faktury wystawiamy do 15 dnia następnego miesiąca.

Faktura za zaliczki wystawiana jest po zaksięgowaniu wpłaty na nasze konto – można ją odebrać w muzeum lub poprosić o przesłanie mailem. Faktury przelewowe dotyczą tylko płatności przed terminem wycieczki.

 

Czy można zwiedzać muzeum poza standardowymi godzinami (10.00-18.00)?

Tak. Pokazy w godz: 8.00-9:00 lub 18:00-21:00 są dodatkowo płatne i trwają 60 minut. Ceny biletów pojawią się w systemie po zaznaczeniu odpowiedniej godziny.

W przypadku pokazów zamkniętych lub średniowiecznych biesiad prosimy o kontakt e-mailowy (eolszewska@muzeumpiernika.pl) lub telefoniczny (56 663-66-17 wew.24).

 

INNE

 

Czy muzeum jest czynne w czasie Świąt?

Muzeum Piernia jest czynne 358 dni w roku. Wyjątek stanowią: 1 stycznia, Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny, 1 listopada i Święta Bożego Narodzenia (24-26 grudnia).

 

Czy muzeum jest przystosowane do gości niepełnosprawnych?

Posiadamy schodołaz dla osób poruszających się na wózkach i odpowiednio przystosowane toalety.

Jako jedyne muzeum w Polsce zapewniamy bezpłatny wstęp dzieci i młodzieży niepełnosprawnej (dot. młodzieży uczącej się do 26. roku życia).

Istnieje również możliwość wzięcia udziału w pokazach z audiodeskrypcją dla osób niewidomych.

 

Mam gości z zagranicy. Czy pokazy w muzeum są tłumaczone na języki obce?

Tak – codziennie o godz. 13.00 i 16:00 odbywają się pokazy tłumaczone na język angielski.

W sprawie pokazów w języku niemieckim, prosimy o kontakt telefoniczny (56 663-66-17 wew. 21) lub e-mailowy (muzeumpiernika@muzeumpiernika.pl)

 

Jak zamówić certyfikaty/listy wyuczone?

Prosimy o e-mail z numerem rezerwacji i listą nazwisk (najpóźniej dwa tygodnie przed wizytą).

 

Chciałbym zamówić pierniki malowane na specjalne okazje. Co robić?

Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą TUTAJ. W sprawie zamówień indywidualnych, prosimy o kontakt telefoniczny (56 664 66 17 wew. 24) lub mailowy (marketing@muzeumpiernika.pl)

 

Po wizycie w muzeum wyrósł mi pypeć na języku. Co robić?

Trzeba było posłuchać Wiedźmy Korzennej, trzymać język za zębami i nie rozgadywać naszych cechowych tajemnic! ;)

Zjedz paczkę pierników, jeśli po tygodniu pypeć nie zmniejszy swoich rozmiarów – natrzyj go tartym imbirem.