2006
zostaliśmy Mikroprzedsiębiorcą Roku w konkursie organizowanym przez Citi Bank i Fundację Kronenberga,
2008
w konkursie zorganizowanym przez Polską Organizację Turystyczną Muzeum otrzymało Certyfikat Produkt
Turystyczny Roku 2008
2012
Muzeum stało się jednym z Siedmiu Nowych Cudów Polski w plebiscycie organizowanym przez National Geographic
2014
otrzymaliśmy Złotą Karetę Czytelników Dziennika Nowości za całokształt działalności
2015
Muzeum zostało wyróżnione przez amerykański Huffington Post – najbardziej opiniotwórczy portal na świecie – za miejsce, które trzeba
koniecznie zobaczyć w 2015 roku
otrzymaliśmy Certyfikat Jakości jednego z największych światowych portali turystycznych TripAdvisor
wyróżnienie Pascala za jedno z dziesięciu najciekawszych muzeów w Polsce
2016
Produkt Turystyczny Roku 2016 – nagroda przyznana podczas Kongresu Turystyki Polskiej przez Ministerstwo Sportu i Turystykii Polskiej Organizacji Turystycznej
nominacja do Złotego Certyfikatu POT
tytuł jednego z najbardziej nietypowych miejsc na świecie Atlas Obscura
atrakcja nr 1 w Toruniu wg portalu TripAdvisor
2017
Żywe Muzeum Piernika otrzymało Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej za Najlepszy Produkt Turystyczny – najbardziej pożądaną i prestiżową nagrodę branży turystycznej
2018
Europejski Klub Biznesu Polska wręczył Żywemu Muzeum Piernika nagrodę “PRO FUTURO 2018 DLA PRZYSZŁOŚCI” za kultywowanie i popularyzację tradycji wypieku polskiego piernika jako produktu regionalnego oraz promocję Polski na świecie
certyfikat Made in Toruń za toruńskie pierniki
2019
Nagroda TOURISM TRENDS AWARDS 2019 w kategorii “Marketing kierunku. Opowieść o mieście”, wyróżnienie Andrzeja Olszewskiego tytułem
“Człowiek roku branży turystycznej”
nagroda Symbol Polskich Obiektów Turystycznych 2019.